Kirjoittaja Kammamuri » 31 Touko 2011, 09:36
Hei
Minua on kiusattu netissä. Kaksi erilaista tapausta - kumpikin siis pitkäkestoisia.
Ensimmäinen tapaus oli sellainen, että kiusattiin ihan irl koulussa, mistä se laajeni nettiin. Samat tyypit siis etsivät minut sellaisista paikoista kuten IRC-galleria (jossa olin silloin) ja ii2 (jossa myös olin silloin) ja siellä lähettelivät kiusaamisviestejä minulle + puhuivat keskenään ja kavereilleen pahaa minusta. Siis ihan julkisesti. Lisäksi samat kiusaajat täyttivät koululehtemme nettisivujen vieraskirjan minua herjaavilla viesteillä (sivujen ylläpitäjä, yksi opettaja, kyllästyi tähän noin puolen vuoden jälkeen ja poisti koko vieraskirjan), ja jostain olivat tonkineet minun sähköpostiosoitteenikin, jonne sitten pistivät haukkumisviestejä. Pidin siihen aikaan myös nettisivuja, jonne kiusaajat löysivät tavalla tai toisella, ja täyttivät niidenkin vieraskirjan haukkumisillaan. Mielestäni tämä oli niin ikään nettikiusaamista, koska se tapahtui netissä.
Toinen tapaus oli ihan erillään koulusta, ja tapahtui noin vuosi, pari tuon edellisen jälkeen. Pidin edelleen niitä nettisivuja, joiden kautta olin eksynyt eräälle foorumille, jolla erilaiset kotisivujenpitäjät pystyivät keskustelemaan sivuistaan jne. No, sinne foorumille rekisteröityi yksi tyyppi, joka ei ollut mitenkään suvaitsevuuden aatelistoa....... Ärsyyntyi jotenkin kirjoitustyylistäni ja alkoi nälvimään, pätemään ja kääntämään porukkaa vastaan. Itse esiintyi kamalan mukavana (tiedä sitten, millainen oikeasti olisi?) ja fiksuna. Osa foorumilaisia piti hänestä, osa ei, mutta minua hän kiusasi siellä koko ajan. Nälvi, kommentoi sarkastisesti joka asiaa ja änkesi nettisivuilleni vieraskirjaan jatkamaan tätä. Myös IRC-galleriassa tyyppi änkesi profiiliini huomauttelemaan "tyhmyydestäni" ja sen sellaisesta, minkä jälkeen esti minut, etten voinut kirjoittaa vastakommenttia. Joskaan en olisi sitä tehnyt muutenkaan.