En tiedä saisinko kirjoittaa tänne, mutta... ehkei siitä haittaakaan ole...
Minua kiusattiin jo tarhassa. Tosin en muista siitä muuta kuin syrjinnän ja sen sellaisen. Ja myös ala-asteella, josta muistankin jo enemmän. Niin, ja kaveripiirissä tietenkin, tosin sekin piiri vaihtui koko ajan, eikä siihen ikinä kuulunut kuin yksi tai kaksi ihmistä kerralla. Ala-asteella kiusaaminen oli syrjintää, nimittelyä, pilkallista matkimista, ideoiden varastamista (tykkään keksiä tarinoita) ja kaikkea muuta muiden mielestä varmasti hyvin mukavaa.
Pahimmillaan kiusaaminen oli kuitenkin yläasteella. Ensinnäkin ne ainoat kaverit, kaikki kaksi, jotka minulla oli, lakkasivat puhumasta minulle, ettei heitäkin alettaisi kiusata. Sen lisäksi he levittivät kaikki asiani muiden tietoon (mm. isäni alkoholismin ja lievän narsismin ym.) Mutta kiusaaminen itsessään lähti vallan muista, ja levisi pian niin että kutakuinkin koko koulu kiusami minua. Se oli nimittelyä sekä koulussa että netissä, nimelläni kirjoitettiin koululehden nettisivujen vieraskirjaan + minusta kirjoitettiin sinne muiden omilla nimimerkeillä, irc-galleriasta tulostettiin joskus kuviani koulun seinille (ennen kuin poistin galtsu-tunnukseni), eräät oppilaat lähettivät minulle töykeitä haukkumissähköposteja, ja kouluun ei voinut kuvitellakaan menevänsä ilman että joku sanoisi jotain, nauraisi päälle porukkansa kanssa ja osoittelisi ym.
Mustien/tummien vaatteiden takia minua nimiteltiin usein saatananpalvojaksi, vaikka olin silloin vielä uskossa. Se tuntui aika ikävältä.
Mutta suurin syy kiusaamiseen oli iho-ongelmani; minulla on huono iho ja pärstässä oli mätäpaise jos toinenkin, ja niitä kyllä yritettiin hoitaa niin että oli kaikki rahat loppu. Mutta niiden takia kukaan ei halunnut puhua minulle, eikä olla kaverini. Kaikkea, mitä sanoin, arvosteltiin. Yksi opettaja sai minut kertomaan kuraattorille kiusaamisesta, kun olin jo aika pahasti masentunut enkä jaksanut enää oikein edes keskittyä tunneilla, enkä käynyt syömässä ollenkaan. Enkä oikeastaan syönyt kotonakaan. Kuraattori käski pitää vain matalaa profiilia, otti kiusaamis-ongelmani yleisenä vitsinä ja sanoi että olen vain keksinyt kaiken. Häntä ei kiinnostanut että olin viillellyt kädet verille, eikä hän ottanut todesta sitäkään, kun sanoin että tekisi mieleni tappaa itseni. Siihenkin kuraattori sanoi vain "Älä höpötä."
Sama syrjintä jatkui lukiossa. Kukaan ei halunnut tehdä ryhmätöitä kanssani eikä puhua minulle, saati istua vieressä tunilla. Tämän lisäksi kaikki kaverini, joita minulla ikinä on ollut, ovat aina puhuneet pahaa selkäni takana, levitelleet asioitani, ja lopuksi lakanneet puhumasta minulle kokonaan.
Nykyään en pysty ottamaan lainkaan kontaktia ihmisiin, elleivät he tee aloitetta. Pelkään jokaista sosiaalista tilannetta, pulssi nousee jo pelkästä ajatuksesta, että pitäisi puhua jollekin vieraalle. Tai tutummallekaan. Ääni tärisee ja kädet myös, itkettää ja pyörryttää. Puhelimella en soittele kenellekään, enkä koskaan käy missään, ettei vain kukaan ärsyynny siitä, että tämmöinen ala-arvoinen otus yrittää tulla mukaan. En luota ihmisiin laisinkaan, pelkään automaattisesti jokaisen vastaantulijan vihaavan minua, inhoan ulkonäköäni (erityisesti pärstääni), eikä minulla ole kavereita. Mikään ei koskaan innosta minua, enkä ole erityisen kiinnostunut mistään. Kyselen tutuiltani koko ajan, ovatko he puhuneet pahaa minusta, kokska olen varma, että ovat. Olo tuntuu aina yhtä vajaalta ja yksinäiseltä.
Mutta jos kerron tästä jollekin jonka pitäisi olla fiksu aikuinen, kaikki sanovat aina "Ei sulla mitään ongelmia voi olla, sä haluut vaan huomiota." Itse olen 21-v, enkä pääse elämässäni mihinkään suuntaan, koska mikään ei huvita eikä kiinnosta enää.
Pahoittelen, että tämmöisiä tylsiä ja turhanpäiväisyyksiä kirjoittelin...