Onko kiusaamisesi laajentunut naapuritasolta töihin?

Yleistä keskustelua työpaikoilla kiusaamisesta

Onko kiusaamisesi laajentunut naapuritasolta töihin?

ViestiKirjoittaja Kauheat arvet » 27 Tammi 2011, 13:15

Hei,

haluaisin tietää, onko muita, joiden kiusaaminen on alkanut kostona naapurin taholta ja edennyt työpaikkakiusaamiseksi asti? Itselläni niin on tapahtunut. Ensin en yhdistänyt pitkään aikaan molempia mutta sitten lopulta naapuri ystäväjengeineen ilmoitti sen minulle ulkona seuratessaan minua. He ovat myös ilmoittaneet, etten tästä selviä koskaan. He laajentavat aina kaikkialle, minne vain voivat. Sinnikkäitä ovatkin ja moni lähtee mukaan.
Kauheat arvet

Re: Onko kiusaamisesi laajentunut naapuritasolta töihin?

ViestiKirjoittaja Kamalaa » 12 Helmi 2011, 20:32

Hei!

Kamalaa! Miten pienellä paikalla asut? Kaikki on mahdollista kun nämä asiat on kyseessä.
Eikö kukaan ole puolellasi?
Minulle kävi niin, että luokkayhteisöstä levisi negatiivinen asenne koko kouluun, opo, sihteerit, vahtimestarit, rehtori. Eikä se ole vieläkään loppunut vaikka luokkayhteisö ei enää ole kiinteä.
Epäkunnioittavaa mutta olin täysin puolustuskyvytön. en pysty ruokailemaan siellä, ruoka menee vain roskikseen vaikka kuinka yritän. Siis minun on pakko olla koulussa vielä pari kuukautta mutta se on ollut raskas tie. Ihmiset siellä ei ole muuttaneet asenteitaan vaan ne jatkuneet n. 1,5 samoina.
Kamalaa

ViestiKirjoittaja Kauheat arvet » 26 Helmi 2011, 07:40

Kovaa on sinullakin! Tuollaisen kestäminen on hirveää! Itsekään en ole useinkaan kestänyt syödä työpaikalla, se on vain liikaa. Yritä kestää, vaikka tiedän kyllä, että kuukaudet ovat pitkiä, kun on tälläistä henkistä raiskausta joka puolelta. Ilo kyllä elämästä syöpyy pois, kun tuollaista sinun tilannettasi joutuu kestämään! Tilanteesi on todellista väkivaltaa. Ei vähäistä mutta henkistä on mahdoton toteen näyttää, sillä kaikki käännetään vastaan.

Jos jostain olen kokenut olevan mitään apua, se on ollut se, että muistaa aina välillä, etteivät muut ala mistään muuttumaan tai säälimään, joten vastaan voi joskus sanoa, jos tuntuu, että on pakko ja sairaana sitä saa olla sairaslomalla, vaikka kuinka pyydettäisiin töihin tulemaan kuumeessa. Olen ollut poissa pari vuotta sitten pari päivää eri aikoina ja silloinkin minusta on tehty puheissa vaikka mikä senkin ansiosta mutta nyt en tule puolikuntoisena pyynnöistäkään töihin ja en välitä, vaikka sitten puhuvat. Niin, että jos sairastun, sitten olen poissa vaan ja niin kauan kuin tarvitsee. Puhuvat joka tapauksessa mitä vaan ilman syytä.

Olen kuullut monta kertaa neuvot "voisit muuttaa" ja "vaihda työpaikkaa". Kuulostaa helpolta muttei ole kannattavaa eikä sitä voi toteuttaakaan nopeasti. Monet asiat sitovat ihmisiä paikkoihin. Miksi edes olisi oikein, että kiusaajaporukka saa, mitä tahtoo? Jos sinä tai minä emme olisi kiusattuina siellä, missä olemme, sitten joku toinen olisi. Ajattelen, että silloin, kun kiusaamisesta saa palkkion, niin jatkaa myöhemminkin samaa, kun on tehokkaaksi havainnut. Kohde vain vaihtuu. Senkään vuoksi ei kannattaisi tarjota vaihtoehdoiksi niitä, mitä olen saanut, vaikkei muukaan auta. Puuttumista pitäisi olla enemmän ja erilaista. Miten Suomessa ei ole kehitetty vaihtoehtoja? Joskus työsuojeluasioista opetettiin, mitä kaikkea luottamusmies käy tekemässä, jos tälläisiä tapahtuu. Kuulema on käynyt. Eipä käy ainakaan minun tapauksessani. Ei ole tehnyt muuta kuin toistanut asian ja sanonut, ettei mitään voi.

Ei tämä niin kovin pieni alue ole. Kaupunki ihan. Mutta samalla alueellahan kaikki kyllä tapahtuu. En olisi uskonut tälläistä mahdolliseksi.

Voimia!
Kauheat arvet

ViestiKirjoittaja Murjottu » 08 Touko 2011, 04:10

Samoin käynyt.Joskin mustamaalamisen on aloittanut oma perhe ja siitä ex-miehet (yksi lapsistani aivopesty mukaan ) . Tekevät kaikkensa etten saisi luotettavia ystäviä,saati sitten saisi työpaikkaa,jossa ei kiusattaisi.Eli murskaavat kaiken ihmisarvoni ja kääntävät omat tekemisensä minun teoikseni.Meni kauan ennenkuin tajusin.Ihmisen perusluonteeseenhan kuuluu että luottaa ja varsinkin läheisiin. Mutta minun kanssa tekeydytään ystäväksi,ongitaan asioita /provosoidaan juoruamalla ( ikävä kyllä olen sortunut juoruiluun ja sanonut vankkoja mielipiteitä eri asioista),valehdellaan järkyttäviä asioita ja sitten murskataan,kaikki käännetään ja kohdistetaan minuun .
En jaksa paljon enää morjestella,kyllä ne senkin tietty kostaa.
Minuun on lyöty erilaisia leimoja: Huora,juoppo,anorektikko,hullu, varas,kateelinen kaikille ym. no, kaikkia en (kai onneksi) tiedä. Autoa on hajotettu,renkaita puhkottu ym.
En minäkään tosiaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Jutellut olen kriisikeskuksessa olevan auttajan kanssa narsismista ja tästä ajojahdista ( Se hyvä puoli oli,että edes joku uskoi minua).
Selviänkö, vai onko kuolemaksi en tiedä (jos on kuolemaksi,ainakin tyttären toive täyttyy :( ).

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 08 Touko 2011, 04:10
Murjottu

Paluu Työpaikkakiusaaminen