Kirjoittaja Kauheat arvet » 26 Helmi 2011, 07:40
Kovaa on sinullakin! Tuollaisen kestäminen on hirveää! Itsekään en ole useinkaan kestänyt syödä työpaikalla, se on vain liikaa. Yritä kestää, vaikka tiedän kyllä, että kuukaudet ovat pitkiä, kun on tälläistä henkistä raiskausta joka puolelta. Ilo kyllä elämästä syöpyy pois, kun tuollaista sinun tilannettasi joutuu kestämään! Tilanteesi on todellista väkivaltaa. Ei vähäistä mutta henkistä on mahdoton toteen näyttää, sillä kaikki käännetään vastaan.
Jos jostain olen kokenut olevan mitään apua, se on ollut se, että muistaa aina välillä, etteivät muut ala mistään muuttumaan tai säälimään, joten vastaan voi joskus sanoa, jos tuntuu, että on pakko ja sairaana sitä saa olla sairaslomalla, vaikka kuinka pyydettäisiin töihin tulemaan kuumeessa. Olen ollut poissa pari vuotta sitten pari päivää eri aikoina ja silloinkin minusta on tehty puheissa vaikka mikä senkin ansiosta mutta nyt en tule puolikuntoisena pyynnöistäkään töihin ja en välitä, vaikka sitten puhuvat. Niin, että jos sairastun, sitten olen poissa vaan ja niin kauan kuin tarvitsee. Puhuvat joka tapauksessa mitä vaan ilman syytä.
Olen kuullut monta kertaa neuvot "voisit muuttaa" ja "vaihda työpaikkaa". Kuulostaa helpolta muttei ole kannattavaa eikä sitä voi toteuttaakaan nopeasti. Monet asiat sitovat ihmisiä paikkoihin. Miksi edes olisi oikein, että kiusaajaporukka saa, mitä tahtoo? Jos sinä tai minä emme olisi kiusattuina siellä, missä olemme, sitten joku toinen olisi. Ajattelen, että silloin, kun kiusaamisesta saa palkkion, niin jatkaa myöhemminkin samaa, kun on tehokkaaksi havainnut. Kohde vain vaihtuu. Senkään vuoksi ei kannattaisi tarjota vaihtoehdoiksi niitä, mitä olen saanut, vaikkei muukaan auta. Puuttumista pitäisi olla enemmän ja erilaista. Miten Suomessa ei ole kehitetty vaihtoehtoja? Joskus työsuojeluasioista opetettiin, mitä kaikkea luottamusmies käy tekemässä, jos tälläisiä tapahtuu. Kuulema on käynyt. Eipä käy ainakaan minun tapauksessani. Ei ole tehnyt muuta kuin toistanut asian ja sanonut, ettei mitään voi.
Ei tämä niin kovin pieni alue ole. Kaupunki ihan. Mutta samalla alueellahan kaikki kyllä tapahtuu. En olisi uskonut tälläistä mahdolliseksi.
Voimia!