Kirjoituspyyntö koulukiusatuille gradua varten. Tärkeä!

Yleistä keskustelua koulukiusaamisesta

Kirjoituspyyntö koulukiusatuille gradua varten. Tärkeä!

ViestiKirjoittaja Anna Perälä » 27 Heinä 2010, 23:05

Hei!

Olen sosiaalityön opiskelija Helsingin yliopistossa. Olen tekemässä lopputyötäni eli pro gradu-tutkielmaani koulukiusaamisesta. Tutkielman ohjaaja on Maritta Törrönen. Tutkin koulukiusaamista kiusatun näkökulmasta. Toivonkin, että kirjoittaisit minulle tarinasi, jos sinua on kiusattu tai kiusataan edelleen. Voit kirjoittaa vapaasti kertomuksen muotoon, pituutta ei ole rajattu. Kaikki kirjoitukset käsitellään anonyymisti ja luottamuksellisesti, ja niitä käytetään vain tutkimustarkoitukseen.

Toivoisin, että kerrot muutamia perustietoja: sukupuoli, ikä kirjoitushetkellä ja minkäkokoisella paikkakunnalla asut. Kiusaaminen on voinut ajoittua peruskoulun tai toisen asteen opintojen ajalle, ja toivoisin, että olisit kirjoitus hetkellä alle 26-vuotias, jotta kertomukset koskisivat nykyistä koulujärjestelmää.

Aiheena kirjoituksille on kiusattujen kertomuksia kiusatuksi joutumisesta, kiusattuna olemisesta ja siitä selviytymisestä. Jos tarinallesi ei ole vielä loppua, voit jättää lopun myös avoimeksi. Erityisen kiinnostunut olen siitä, miten kiusaaminen on vaikuttanut elämääsi, miten selviydyit tai yrität selvityä kiusaamisesta, oletko saanut apua aikuisilta tai koulutovereilta?

Apuna voit käyttää apukysymyksiä kuten: Tarinani kiusattuna? Miksi juuri minä? Minkälaisia tunteita kiusaaminen herättää? Millä tavalla sinua on kiusattu, ja ketkä ovat siihen osallistuneet? Miten minua on autettu? Mikä saa jaksamaan eteenpäin kiusaamisen aikana? Onko kiusaamisella ollut vaikutusta nykyiseen elämääsi?

Kertomukset voi palauttaa joko sähköpostitse: anna.perala@suomi24.fi tai kirjepostilla Anna Perälä/ Maritta Törrönen
PL 18
00014 Helsingin yliopisto

Jos jaksaisit kirjoittaa tarinasi, olisi siitä suuri apu tutkielmalleni!

Anonymous on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 27 Heinä 2010, 23:05
Anna Perälä

Paluu Koulukiusaaminen